Kerti Tippek

Czeróczki Zsuzsa kertészmérnök blogja

Zamioculcas - így szaporítsd otthon

2018. augusztus 31. 20:00 - Czeróczki Zsuzsa

Egy jó dolgot azért köszönhetünk a ValóVilág sorozatnak, ez pedig a Zamioculcas. Itt tűnt fel először ez a dekoratív szobanövény. Alacsony igényeit is bizonyítja, hogy még az ottlakók is életben tudták tartani :) Ergo Neked ez nem lesz probléma. Sőt, szaporítani is tudod!

foto: innen

A Zamioculcas gyakorlatilag mindent túlél: szárazság, sötét, huzat... a szaporítása is teljesen egyszerű, csak türelem kell hozzá.

zaimio1.jpgAz anyanövényem

Átültetéskor tőosztással problémamentesen szaporítható, de én levéldugvánnyal próbálkoztam. A könyebbik út, túl egyszerű lenne :)  A levéldugvány az, amikor levágsz egy levelet a növényről és elülteted. Úgy kell levágni, hogy maradjon rajta egy pici szárrész.

zamio3.jpg

ez a levéldugvány

A levél 1/4-e kerüljön a föld alá. A földjét tartsd mindig nedvesen, és várj türelemmel. Én 2 db tesztalannyal indultam. Egyet a lányok két hét után kivettek, mert nem értették mi tart ilyen sokáig - ez a komposzté lett. De a másik túlélte a gyerkőcöket is. Erre pedig 2 hónapot kellett várnom

zamio2.jpg

Na jó! Bevallom őszintén, már majdnem komposztáltam. Egyetlen biztató jel az volt, hogy a levél zöld maradt. Amíg nem sárgul el a levél, minden oké. Igazi türelemjáték, több hónap míg kifejlődik a pici gumó, és meglátod az első rügyet.

Aki nem bonyolítaná túl, annak a tőosztást javaslom. Átültetéskor óvatosan szétbontod a gumókat és  külön cserepekbe rakod. Elelinte picit soványka kompozíció lesz, de  kb. egy év alatt visszasűrűsödik. 

Még vágott virágként is különleges   fotó: innen

Ne felejtsd el megosztani velünk a sikereid! Ezt legkönyebben a facebookon tudod megtenni: KertiTippek

Kellemes kertészkedést,

Szklenárik-Czeróczki Zsuzsa

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kertitippek.blog.hu/api/trackback/id/tr6914214343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Waszabi 2018.09.04. 04:37:26

Hirtelen úgy olvastam a címet, hogy Hogyan szaporíthatod otthon az agglegénypalántát :) És arra gondoltam, hogy azt ugyan minek? Aztán elolvastam mégegyszer és megnyugodtam :)
süti beállítások módosítása